Tuesday, April 10, 2012

couple~

Assalamualaikum


hari nie aku nak kongsi something nan kaorg, sbb aku sering dikrtik poyo bajet bagai sbb aku mengeluarkan kenyataan yang aku tanak COUPLE lagi buat masa sekarang n dalam masa tedekat. memang, aku nak buat pengakuan jujur yang dulu aku nie kaki perempuan, bak kata org 'player' lahh kan? then selepas tuh aku dah mula insaf n aku nak setia pada yng satu. tapi selepas aku muhasabah diri n selepas apa yng berlaku pada diri aku, aku rasa biarlahh aku solo dulu buat masa sekarang. bila smpi masa baru aku pk pasal couple.






ramai yng cakap couple itu haram, but bagi aku tidak, jagan terkejut plak, bukan aku nak pesongkan akidah kaorng or sebagainye, tapi itu ape yng aku rasa. aku penah baca dalam ILOVEISLAM bahawa caople dan bercinta itu tak haram, sebaliknya mndekati zina itu haram. kalau kaorg couple hanya pada nama dan ikatan, tak haram poun, but kalau kaorg couple dan menjerumus kepada zina ( tak kesahlahh segala jenis zina) maka, hukumynya haram. macam yang ustaz Azhar Idrus penah ckp, pakai seluar pendek tak haram, tak pakai tudung tak haram, yang haramnya ialah mendedakan aurat. kaorang pakai lahh baldi atas kepala kuar rumah poun bole, takyah pakai tudung, tutup aurat kan? tak haram^^


seriously, pasal aku couple lahh aku dah hancurkan masa depan seseorg, asyik sibuk bercinta, result SPM dia tak sama dengan aku, dan aku rasa besalah sangt2 n aku tak tahu cmne nak tebus kesalahan aku tuh. so untuk mengelakkan pisang berbuah dua kali, aku tanak kapel dah. maybe itu pengajaran bagi aku jgak, so aku ase, time blaja bukan lahh masa untuk akpel lagi, kalau dah masuk degree tu lain lahh kan?


- aku tanak couple buat masa nie sebb aku syg hubungan aku nan pompuan.
kalau aku couple, mula2 mmg sweet gila2, sume yng buruk jadi cntik2, bila lame2, dah mula gado, hubungn yng dulunye rapat jadi renggangn lepas clash, dah jadi mcm musuh.


-aku tanak couple lagi sebb aku nak focus blaja dulu, insyaAllah 8 tahun lagi, bila aku dah berjaya, dah kukuh kewangan, aku masuk meming.


-aku tanak couple lagi sebb aku takut kecewa, jodoh kita ditangan tuhan, bercinta di usia sekarang jarang kekal ke jinjiang pelamin, tetapi kalau kawan kawin nan kawan mmg ramai kan? :)


nie la niat sebena kenapa aku tanka couple lagi buat masa nie, aku harap kaorg sume paham dan tidk membuat pelbagai andaian terhadap aku, aku bukan player anymore. seseungguhnya aku percaya pada jodoh di tangan Allah, ape yng kita perlu lakukan adalah berdoa agar kita dijodohkan dengan perempuan yng kita nak. so aku nak ckp, couple tak membawa kebahagian berpanjangan, kebahagiannya hanya sementara, kawan lebih baik dari couple :) 


tepuk dada tanya selera :)



1 comment:

music